Master program Marketing i prodaja osposobljava studente za komercijalno upravljanje, razumijevanje i poznavanje marketinških trendova, kreiranje marketinške strategije, PR i CRM strategije, istraživanje i analiziranje tržišta, izradu plana digitalnog marketinga, upravljanje marketinškim proračunom, oblikovanje prodajnih cijena, vođenje prodajnih timova, postizanje zadanih marketinških i prodajnih ciljeva, izradu vlastitog marketinško-prodajnog projekta i još mnogo toga. Fuzija znanja iz područja marketinga i prodaje omogućava diplomantu ovog programa da identificira izazove tržišta te ih transformira u prilike i prednosti za poduzeće u kojem radi.
Studij na Fakultetu DOBA namijenjen je svima onima koji žele steći vrijednu i priznatu međunarodnu diplomu studirajući u međukulturalnom studijskom okruženju. Tijekom studija imat ćete punu podršku nositelja predmeta, fakultetskog osoblja te online mentora.
Međunarodno poslovanje se odnosi na širok spektar poslovnih djelatnosti, koje se izvode izvan granica matične države. Zbog sve brže globalizacije međunarodno je poslovanje postalo zanimljiva tema, koja je privukla pažnju vodećih radnika, državnih službenika i akademika. Međunarodno poslovanje zahtjeva drugačije vođenje od domaćeg poslovanja. Na međunarodnom nivou globalizacija svjetskog gospodarstva i razlike među državama za međunarodna poduzeća predstavljaju tako prilike kao i izazove. Menadžeri moraju u donošenju međunarodnih strateških odluka i u vođenju međunarodnog poslovanja uzimati u obzor globalizirano poslovno okruženje. Sveobuhvatna logika predmeta je intuitivna – organizirana je oko odgovora što, gdje, zašto te kako je povezano s međunarodnim poslovanjem. Stečeno znanje se tijekom trajanja predmeta koristi u različitim studijama primjera.
Kakvu ulogu imaju pametni gradovi u kontekstu održivog razvoja, kružnog gospodarstva i glokalizacije? Odgovore na to pitanje ćete otkrivati u jednom od temeljnih predmeta prve godine. Utvrdit ćete da pametni gradovi mogu biti sjecište ekonomskog, okolišnog i društvenog održivog razvoja. Kritički ćete razmišljati kako uopće definiramo održivi razvoj te kakvu ulogu u održivom razvoju imaju poduzeća, nevladine organizacije i drugi dionici. Upoznat ćete tehnologije i primjere matematičkih modela koji doprinose uspostavljanju glokalne ravnoteže.
U ovom predmetu studenti imaju mogućnost upoznati se s informacijskim tehnologijama (IT) iz aspekta organizacije. Po pravilu IT znamo koristit u svakodnevnom radu, ali je manje poznato kako upravljati sa svim aspektima sistema IT u organizaciji. Tako ovaj predmet nudi drugačiji i sistematičniji pogled na upravljanje IT s ciljem uspješnog poslovanja. Kada ovo znanje koriste za rješavanje izazova na radnome mjestu, studenti dobivaju nove konstruktivne zamisli za poboljšanje uporabe IT u svojim organizacijama. Dobiju produbljeno razumijevanje toga kako upravljati informacijskom tehnologijom u organizaciji, od kupovine do garantiranja sigurnosti IT iz aspekta sistema. Upravo tako nauče i kako učinkovito koristiti informacijske, komunikacijske i internetske tehnologije za upravljanje poslovnim obavještavanjem i znanjima. Studenti prolaze kroz sve važne faze razvoja i održivosti IT u organizaciji, gdje mogu odmah koristiti svoje znanje u svojoj svakodnevnoj okolini ili u organizaciji.
Predmet se usredotočuje na razvoj i upravljanje inovacijama s cjelokupnog aspekta. Inovacije su kompleksan pojam, koji udružuje brojne važne aspekte poslovanja, te tako linearno mišljenje i individualni pristup nisu dovoljni. Potrebno je i sudjelovanje i sistematični pristup. Predmet temelji na preduvjetu da su inovacije i inovativnost glavni čimbenici konkurentnosti. Započne s makroekonomskim pogledom na inovacije doma i na globalnom tržištu, s prepoznavanjem indeksa i pokazivača, te istraživanjem podržavajućih okolina za inovacije, s odjelima za istraživanje i razvoj, te drugima. Predmet uključuje studij tehnoloških i uslužnih inovacija, te se nastavlja s organizacijskim pogledom na inovacije i učenjem o tehnikama i metodama upravljanja inovacijama. Predmet/modul se zaključi s dubljim proučavanjem i razumijevanjem trženja potencijalne inovacije (istraživanje tržišta, tržišna strategija, segmentacija tržišta, potencijal tržišta, vrijednost za kupca, ...). Tijekom cjelokupnog predmeta studente potičemo da svoje novo znanje koriste u studijima primjera, te da razvijaju zajednički projekt, koji će predstavljati potencijalnu inovaciju.
Susrećete li se često s izrazima u nastavku ali ih baš ne razumijete najbolje? Želite li bolje upoznati trendove u razvoju prodaje i u menadžmentu prodaje, kompetencije menadžmenta prodaje, proces menadžmenta prodaje, opredjeljenje marketinga i menadžmenta marketinga, trendove u razvoju marketinga i menadžmenta marketinga, temeljne tržišne koncepte, tržišnu okolinu, povezanost menadžmenta prodaje i menadžmenta marketinga, planiranje prodaje i marketinga, mjerenje tržišta i predviđanje prodaje, proces zapošljavanja osoblja u prodaji i marketingu, te proces analize uspješnosti prodaje i marketinga? Predmet Menadžment u prodaji i marketingu sigurno će vam otkriti mnogo novosti, te osobito prikazati važnost povezivanja, sudjelovanja između marketinga i prodaje.
U ovom ćete predmetu naučiti kako planirati i provesti marketinško istraživanje, te kako analizirati i interpretirati skupljene podatke. Upoznati ćete temeljne metodološke koncepte u (marketinškom) istraživanju, te naučiti kako napisati dispoziciju, odnosno plan za marketinško istraživanje. Osnovna svrha dispozicije je ta da istraživač prije provedbe istraživanja odgovarajuće opredijeli istraživani problem i predvidi odgovarajući način skupljanja empiričkih podataka, koji će mu omogućiti da nađe odgovore na postavljena pitanja (odnosno rješenja istraživačkog problema). Dispozicija zapravo predstavlja detaljan plan marketinškog istraživanja, iz kojega mora biti razvidno:
Razumijevanje ponašanja kupaca je ključni čimbenik tržišnog uspjeha. Stoga će studenti tijekom predmeta tražiti odgovore na pitanja: koji su psihološki čimbenici koji utječu na ponašanja kupaca; kakav je utjecaj emocionalnog doživljavanja na uspješnost poslovnoga djelovanja; kako koristimo psihologiju u marketingu i prodaji; koji su psihološki čimbenici koji utječu na zadovoljstvo i vjernost kupaca; kakva je uloga osobnosti u poslovnom odnosu; kakvi su psihološki aspekti poslovne klime, itd. U predmetu ćete imati mnogo prilika za probu naučenog u obliku simulacija i aplikativnih zadataka.
U razvoju proizvoda i njihovih robnih marki kupci obično nemaju pojma kakav je put proizvod prešao. Samo kako proizvod nastane; kako se iz prototipa dalje razvija proizvod, njegov dizajn, ambalaža, marka, vrijednost, povećava kvalitetu, ostvari image? Kako se upravlja životnim ciklusom proizvoda? Kako možemo upotrijebiti marketinški splet kao alat za razvoj novih proizvoda? Kako možemo strateško razvijati robnu marku, kako joj stvorimo vrijednost, kako je koristimo? To su pitanja koja će nas usmjeravati kroz sadržaje predmeta i poticati našu radoznalost.
Komuniciranje kao jedna od najvažnijih kompetencija u poslovanju; ali ipak, kakvu ulogo igra komuniciranje u trženju i oglašavanju? Da li se radi o komuniciranju prema unutra ili prema vani, odnosno o jednom i drugom? Koje vrste, metode, tehnike komuniciranja su najučinkovitije i kako ih cjelovito zastaviti u strateško komuniciranje poduzeća, ili na primjer za razvoj robne marke? Kako sudjelovati s oglašivačima, medijima, agencijama za integrirano marketinško komuniciranje?
Pitanja koja će potaknuti vašu radoznalost te vam pomoći potražiti najnovija znanja iz područja marketinškog komuniciranja. Primjeri dobrih praksi i mogućnost aplikacije na vaš aktualni primjer iz radne okoline će vam pružiti nove prilike za uspjeh vašega poduzeća/organizacije na tom području.
Kada istraživanje i otkrivanje postanu vaši partneri. Predmet Integrativni projekt studente ponese na sljedeću razinu istraživačkih metoda. Predmet pruža produbljeno razumijevanje poslovnog istraživanja te studente vodi kroz različite razine priprema na istraživanje za projektni/magistarski rad. Predmet već od početne dispozicije rada pa i dalje uključuje metode uzorkovanja, odabira odgovarajućih metoda i tehnika, tehnike analize podataka i programske opreme te interpretacije rezultata sve do učinkovite prezentacije rezultata istraživanja. Studenti se potiču da svoj integrativni projekt pripremaju na temelju konkretnog primjera iz prakse organizacije, regije ili industrije, te da se kritički osvrnu i na druga poslovna istraživanja.
Studenti zaključujete magistarski studij sa zaključnim radom, u kojem istražujete aktualni problem iz odabranog područja ili interdisciplinarno. Zanima vas prije svega što je bilo o aktualnom problemu već istraženo, dakle protekla istraživanja, što kaže teorija, što možete pokazati vlastitim istraživanjem promatrane pojave, te kakve su konstatacije i vaši prijedlozi za poboljšanje, odnosno rješenja aktualnog problema. Kroz proces pokazujete poznavanje istraživačkih pristupa i metoda poslovnog istraživanja.
Student izborne predmete bira iz zajedničkog skupa predmeta, pri čemu odabire one izborne predmete, koji ujedno nisu i obvezni predmeti u njegovom programu. Broj izbornih predmeta je definiran u nastavnom planu >>SKUP IZBORNIH PREDMETA
Fakultet zadržava pravo da, u slučaju malog broja studenata, sam odredi izborne predmete/izborne nastavne jedinice koje će izvoditi.
* Student odabire 3 predmeta.
Student izborne predmete bira iz zajedničkog skupa predmeta, pri čemu odabire one izborne predmete, koji ujedno nisu i obvezni predmeti u njegovom programu. Broj izbornih predmeta je definiran u nastavnom planu >>SKUP IZBORNIH PREDMETA
Fakultet zadržava pravo da, u slučaju malog broja studenata, sam odredi izborne predmete/izborne nastavne jedinice koje će izvoditi.
* Student odabire 3 predmeta.
Student izborne predmete bira iz zajedničkog skupa predmeta, pri čemu odabire one izborne predmete, koji ujedno nisu i obvezni predmeti u njegovom programu. Broj izbornih predmeta je definiran u nastavnom planu >>SKUP IZBORNIH PREDMETA
Fakultet zadržava pravo da, u slučaju malog broja studenata, sam odredi izborne predmete/izborne nastavne jedinice koje će izvoditi.
* Student odabire 3 predmeta.
Napomena
Nastavni plan uključuje izmjene studijskog programa, donesene na sjednici senata dana 20. 1. 2022. godine. Nastavni plan vrijedi za studente koji će se prvi put upisati u program u studijskoj godini 2022./2023. Za studente upisane u studijski program do uključujući studijsku godinu 2021./2022. vrijedi nastavni plan, odnosno uvjeti koji su vrijedili prilikom upisa, ukoliko studenti u obrazovanju redovito napreduju (poveznica na prethodni nastavni plan i sadržaji predmeta). Studij po ovom programu mora biti završen najkasnije do 30. 9. 2025.
Sve informacije o upisu možete naći >> ovdje.
Uvjeti za upis
U 1. godinu magistarskog studijskog programa može se upisati onaj tko:
Uvjete za upis u magistarski studijski program ispunjavaju i oni koji su završili jednakovrijedno obrazovanje u inozemstvu.
U 2. godinu magistarskog studijskog programa može se upisati onaj tko:
Uvjete za upis u magistarski studijski program ispunjavaju i oni koji su završili jednakovrijedno obrazovanje u inozemstvu.
Sljedeća se područja smatraju relevantnim stručnim područjima: ekonomske, poslovne, upravne i organizacijske znanosti, sociologija, pravne, političke, sociološke znanosti, humanistika.
Uvjeti za prelazak između programa
Prelasci su mogući između studijskih programa istog stupnja, dakle drugog stupnja. Prelasci su mogući između studijskih programa:
Prijave kandidata za upis u višu godinu, prema mjerilima za prelaske, razmatra Povjerenstvo za studentska pitanja DOBA Fakulteta. Kandidatima koji ispunjavaju uvjete za upis u predloženi program te uvjete za prelaženje između studijskih programa, određuje se godina upisa i nedostajuće studijske obveze koje moraju izvršiti ako studij žele završiti prema novom programu. Kandidat može dodatne studijske obveze izvršiti tijekom studija.
CIJENIK ZA STUDIJSKU GODINU 24./25.
Uplata školarine u jednokratnom iznosu / samoplatitelj
Uplata školarine u jednokratnom iznosu za jednu godinu u studijskoj godini 2024/2025. iznosi 3.680,00 EUR. Školarina mora biti podmirena najkasnije do roka koji je definiran prilikom upisa.
Obročno plaćanje školarine / samoplatitelj
Obročno plaćanje školarine za jednu godinu može se izvršiti u najviše 12 rata. Rata školarine u studijskoj godini 2024./2025. iznosi 325,00 EUR te se podmiruje prilikom upisa, a sve naredne rate putem e-uplatnice do 20. dana u mjesecu (od listopada 2024. dalje).
Plaćanje školarine u slučaju da je platitelj dijelom ili u cijelosti poduzeće
U slučaju da je platitelj školarine poduzeće, istu će uplatiti prema ispunjenom obrascu »Izjava platitelja«, koji je prilog ugovoru.
Način plaćanja student odabire u ugovoru prilikom upisa. DOBA Fakultet će najvjerojatnije triput godišnje usklađivati visinu rate u skladu sa stopom rasta životnih potrepština u RS, pri čemu prilikom prvog upisa na studij za prva tri mjeseca vrijede cijene koje su vrijedile prilikom potpisivanja Ugovora. Plaćanje školarine za upis u svaku narednu godinu i sve ostale naknade (diplomiranje, …) DOBA Fakultet će studentu obračunati prema cjeniku koji donosi Upravni odbor DOBA Fakulteta, najvjerojatnije u siječnju za narednu studijsku godinu.
U školarinu nije uključen trošak magistarskog rada, koji se podmiruje prije završetka studija.
Studentima će se priznati znanja i vještine, stečene prije i tijekom upisa - u različitim oblicima formalnog ili neformalnog obrazovanja. Studenti će znanja, stečena u formalnim oblicima obrazovanja, dokazivati sa svjedodžbama i drugim ispravama iz kojih je vidljiv sadržaj i opseg uloženog rada studenta. Znanja stečena u neformalnim oblicima obrazovanja, dokazivat će se s drugim ispravama odnosno portfolijem (projekt, elaborat, izum, patent, objava autorskih radova, ...).
Postupak priznavanja vodi Komisija za studentske poslove. Priznavanje znanja potrebno je plaćati. Kontakt za priznavanje studijska.komisija@doba.si.