SKUP IZBORNIH PREDMETA STUDIJSKIH PROGRAMOV 1. STUPNJA

SKUP IZBORNIH PREDMETA STUDIJSKIH PROGRAMOV 1. STUPNJA

Skup izbornih predmeta studijskih programov 1. stupnja
Izborni predmet
6
Digitalizacija i pojedinac

Sadržaj

  • Utjecaj digitalizacije na pojedinca u svakodnevnom životu i na radnom mjestu
  • Znanja, vještine i kompetencije u digitalnom dobu
  • Osnovne digitalne kompetencije i vještine
  • Stručne digitalne kompetencije i vještine za različite sektore
  • Napredne digitalne kompetencije i vještine
  • Komunikacija u digitalnom dobu
  • Vođenje (ljudi, organizacija, projekata) u digitalnom dobu
  • Utjecaj digitalizacije na cjeloživotno učenje
  • Utjecaj digitalizacije na društvo

Ciljevi i kompetencije

Studenti će:

  • upoznati i razumjeti utjecaj digitalizacije na pojedince u njihovom svakodnevnom životu, osobito na radnom mjestu;
  • usvojiti osnovne digitalne vještine i kompetencije koje svaki pojedinac mora posjedovati za osnovnu digitalnu pismenost;
  • razumjeti koje digitalne kompetencije trebaju zaposlenici u različitim sektorima;
  • analizirati alate koji se mogu upotrebljavati za vođenje ljudi, organizacije i projekata u digitalnom dobu;
  • kritički procijeniti digitalne alate i odabirati one najučinkovitije;
  • razumjeti utjecaj digitalizacije na cjelokupno društvo i njezin doprinos cjeloživotnom učenju.
6
Dizajnersko razmišljanje

Sadržaj

  • Metode planiranja proizvoda i rješenja
  • Planiranje proizvoda i rješenja usmjereno na korisnika
  • Metodologija Desing Thinking
  • Empatija – što je to i alati na raspolaganju
  • Definicija- Intervju, Empathy map, Persona
  • Ideacija – Vrste inovacija: Arhitekturne, Radikalne, Inkrementalne, Disruptivne, Otvorene, Zatvorene
  • Prototipiranje – vrste prototipova i alati za prototipiranje;
  • Testiranje: primjenjivost vs. korisničko iskustvo, stručno vs. korisničko testiranje, metode za testiranje
  • NABC metoda za predstavljanje projekata

Ciljevi i kompetencije

Studenti će:

  • produbljeno razumjeti metodologije design thinking te iste biti sposobni primjenjivati pri rješavanju različitih izazova i osmišljanja novih proizvoda i rješenja;
  • biti osposobljeni za procjenjivanje ideje s korisničke i stručne perspektive;
  • biti osposobljeni za interdisciplinarni projektni timski rad;
  • upoznati i primjenjivati pristupe otvorenog razmišljanja;
  • biti osposobljeni za učinkoviti javni nastup i komunikaciju.
6
Interkulturalni menadžment

Sadržaj

  1. Definiranje glavnih kategorija interkulturalnog menadžmenta
    • Multikulturalna svijest - razumijevanje, osjetljivost (receptivnost), poštovanje povijesti, vrijednosti, iskustava, bihevioralnih obrazaca, interakcija koje utječu na razumijevanje društvenih skupina koje se razlikuju po rasi, etničkoj pripadnosti, vjeroispovijesti, društveno-ekonomskom položaju i psiho-fizičkim osobinama.
    • Odsutnost ili nedostatak interkulturalnih kompetencija kod suvremenih menadžera nisu samo društveno neprihvatljivi, već oni mogu voditi u velike gubitke i dugoročnu štetu u međunarodnom poslovanju. 
    • Razlika između kulture multinacionalnih društava (kao posebne poduzetničke kulture) i regionalne/nacionalne kulture.
    • Kulturni stereotipovi, regionalna generaliziranja i individualne osobine menadžera unutar pojedinih poslovnih kultura.
  2. Glavne značajke važnijih poslovnih kultura u svijetu:
    • Skandinavske države, Njemačka, Austrija, Švicarska.
    • Velika Britanija, SAD, Kanada, Australija.
    • Francuska, Italija, Španjolska, Portugal, Grčka, Turska.
    • Srednja i JI Europa.
    • Arapske zemlje, Izrael, Bliski i Srednji Istok (Magreb, Mašrik).
    • Japan, Kina, Indija, JI Azija.
    • Rusija, Ukrajina, srednja Azija.
    • Srednja i Južna Amerika.
    • Podsaharska Afrika.
  3. Uspješna komunikacija u interkulturalnom poslovnom kontekstu
    • Uspostavljanje prvih kontakata.
    • Trgovinska suradnja.
    • Intenzivnija, dugoročnija suradnja: preuzimanja i zajedničke investicije, zajednički RR rad, i dr.
  4. Interkulturalni menadžment
    • Stručna priprema vodećih menadžera.
    • Optimalna kadrovska politika.
    • Obrazovanje i stručno osposobljenih vodećih menadžera i ostalog osoblja za djelovanje u multikulturalnim radnim okruženjima.
    • Uloga multikulturalnog menadžera u poduzeću.
    • Interkulturalni menadžment pri razrješavanju kriznih situacija

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • upoznavanje s pojmom kulture u kontekstu međunarodnog poslovanja;
  • upoznavanje s glavnim značajkama arhetipova poslovnih kultura u suvremenom svijetu;
  • upoznavanje s elementima multikulturalnog menadžmenta i stjecanje kompetencija potrebnih u različitim poslovnim kontekstima: upravljanje i produktivno djelovanje u multinacionalnim radnim timovima; interkulturalni aspekti u preuzimanjima i ujedinjavanju  poduzeća te kod investicija u poduzećima koja djeluju u drugim kulturama; međunarodno poslovanje (izvozno-uvozni poslovi, industrijska kooperacija, agentsko-zastupnički poslovi, zajednički istraživačko-razvojni rad, drugo);
  • savladavanje interkulturalnih aspekata pri uspostavljanju novih poslovnih kontakata;
  • savladavanje interkulturalnih aspekata u poslovnim pregovaranjima;
  • stjecanje uvida u informacijske izvore o glavnim poslovnim kulturama u svijetu;
  • razumijevanje multikulture i specifičnosti poslovanja u interkulturalnom kontekstu;
  • razvijanje sposobnosti uspostavljanja poslovnih kontakata s predstavnicima glavnih poslovnih kultura u suvremenom svijetu;
  • razvijanje sposobnosti suradnje u multikulturalnom radnom timu u vlastitom poduzeću ili na razini međunarodnog poslovanja;
  • razvijanje pozitivnog odnosa prema radu i odgovornost.
6
Interna komunikacija

Sadržaj

  1. Organizacijsko okruženje i utjecaj na organizacijsku komunikaciju
  • utjecaj vanjskog okruženja na sustav i na poslanstvo interne organizacijske komunikacije
  • analiza dionika organizacije i način tvorenja vrijednosti za dionike
  • organizacijska kultura, organizacijska klima i interna komunikacija
  • etika interne komunikacije
  1. Poslanstvo interne organizacijske komunikacije
  • definiranje poslanstva, svrha i ciljeva
  • pozicioniranje funkcije interne komunikacije u organizacijsku strukturu
  • određivanje politike i strategije interne komunikacije
  • prepreke i klopke
  • interna komunikacija = tvorenje važnosti za zaposlenike
  • repozicioniranje i organiziranje IK-a u organizacijskoj strukturi suvremenih organizacija
  1. Uloga voditelja i menadžera u internoj komunikaciji
  • menadžerska i interna komunikacija
  • kritične komunikacijske kompetencije voditelja
  • komunikacijske uloge menadžmenta
  1. Upravljanje organizacijskom komunikacijom
  • modeli interne komunikacije
  • standardi interne komunikacije
  • segmentiranje interne javnosti
  • stil interne komunikacije
  • strateško planiranje interne komunikacije
  • strategije interne komunikacije
  • odabir tehnika interne komunikacije, komunikacijskih alata i putova
  • osobna i tehnološki proslijeđena komunikacija
  1. Istraživanje, mjerenje i analiza učinaka organizacijske komunikacije
  • komunikacijski pregled
  • vrednovanje i procjenjivanje (evaluacija) interne komunikacije i programa interne komunikacije
  1. Specifične prakse interne komunikacije
  • komunikacija i upravljanje promjenama
  • upravljanje konfliktima, krizna komunikacija i priopćivanje loših vijesti
  1. Suvremeni trendovi i utjecaj informacijskih tehnologija na razvoj i sustav interne komunikacije
  • Web 2.0, društveni mediji
  • osmišljanje i upravljanje intranetima

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • sposobnost analize i sinteze temeljnih pitanja i izazova za planiranje, oblikovanje i mjerenje politike, strategije, taktika i tehnika interne organizacijske komunikacije;
  • razumijevanje teorijskih koncepata upravljanja internom organizacijskom komunikacijom;
  • sposobnost kritičke refleksije i ovladavanja komunikacijskim kompetencijama interne organizacijske komunikacije za djelovanje u međunarodnom multikulturalnom okruženju;
  • sposobnost upravljanja organizacijskom internom komunikacijom kao sredstvom za dosezanje konkurentne prednosti i održivo dosezanje poslovne uspješnosti;
  • razumijevanje i sposobnost primjene ključnih teorijskih principa u razvoju i implementaciji strategija u politici i praksi upravljanja internom organizacijskom komunikacijom;
  • obvladavanje metodološkim pristupima za proučavanje čimbenika koji utječu na komunikaciju sa zaposlenicima i između zaposlenika;
  • sposobnost prepoznavanja ključnih ekoloških izazova i njihova inovativna upotreba prilikom oblikovanja strategija upravljanja internom organizacijskom komunikacijom;
  • sposobnost primjene sustava i modela organizacijske interne komunikacije za podršku strateškom upravljanju organizacijama;
  • sposobnost analiziranja i mjerenja te istraživanja utjecaja organizacijske komunikacije na poslovnu uspješnost, organizacijsku mikroklimu i na zadovoljstvo i predanost zaposlenika.
6
Javna uprava i poslovanje javnog sektora

Sadržaj

Opći pojmovi

  • Temeljne teorije i pojmovi iz područja sustava državne uprave, lokalne samouprave i javnih službi
  • Javni interes kao temelj za javnopravno reguliranje i djelovanje
  • Teritorijalni, organizacijski i funkcionalni aspekti izvršavanja zadataka državne uprave
  • Pravne osobe javnog prava i njihove osnovne karakteristike
  • Nadzor nad djelovanjem javnog sektora

Državna uprava

  • Organizacija izvršnih i upravnih tijela te njihovi međusobni odnosi
  • Financiranje državne uprave
  • Temeljne funkcije vlade i upravnih tijela
  • Temelji pravnog uređenja javnih službi u Sloveniji

Javne službe

  • Javne službe u području javnog sektora
  • Gospodarske javne službe i način njihove provedbe javnih službi (javna komunalna jedinica, javni gospodarski zavod, javno poduzeće, koncesijska gospodarska javna služba, ulaganje javnog kapitala)
  • Financiranje javnih službi

Lokalna samouprava

  • Ustavne i zakonske osnove reguliranja lokalne samouprave u Sloveniji
  • Općine (nastanak, unutarnja podjela, tijela, izbori)
  • Organizacija i djelovanje općinske uprave
  • Financiranje općina
  • Pokrajine
  • Problematika koherentnog regionalnog razvoja

Temelji reguliranja radnih odnosa i sustava plaća u javnom sektoru

  • Pregled propisa koji se odnose na radne odnose u javnom sektoru
  • Temelji reguliranja sustava plaća

Vrste nadzora nad djelovanjem javnog sektora

  • Vrste nadzora
  • Vanjski i unutarnji nadzor
  • Sudski nadzor

Javna nabava

  • Zakonodavno reguliranje područja javne nabave
  • Prikaz konkretnih postupaka predaje javne nabave
  • Revizija postupaka predaje javne nabave
  • Ugovorni odnosi u javnom sektoru i s javnim sektorom

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • stjecanje znanja o temeljnim pojmovima iz područja uprave i javne nabave;
  • stjecanje detaljnijih znanja o organizaciji i djelovanju sustava državne uprave, javnih službi i sustava lokalne samouprave;
  • upoznavanje s organizacijom izvršnih i upravnih tijela, tijela lokalne zajednice te njihovim međusobnim odnosima;
  • upoznavanje s radnim područjem ministarstava i drugim tijelima državne uprave;
  • razumijevanje suštine djelovanja javnih službi te načina i statusno pravnih oblika njihovog provođenja;
  • snalaženje u traženju propisa koji pozitivno pravno reguliraju obrađivanu problematiku;
  • ovladavanje izvršavanjem zadataka u vezi s radnim odnosima u javnoj upravi te upoznavanje sa specifičnostima po kojima se ti odnosi razlikuju od radnih odnosa u gospodarskim djelatnostima;
  • upoznavanje i razumijevanje suštine financiranja državne uprave, lokalne samouprave i javnih službi;
  • razumijevanje smisla i suštine javnih službi i načina njihovog provođenja;
  • razumijevanje bitne svrhe pravnih propisa koji reguliraju područje javne nabave;
  • upoznavanje s javnom nabavom i zakonodavstvom iz toga područja;
  • osposobljavanje za vođenje postupaka javne nabave, za pripremu raspisne dokumentacije, provedbu postupka odabira najboljih ponuditelja, revizijskih postupaka;
  • sposobnost primijene teorijskih znanja iz područja javne uprave i poslovanja javnog sektora u okviru svojih nadležnosti u poslovnoj praksi;
  • razvijanje svojeg samopouzdanja za komunikaciju s organizacijama u javnoj upravi;
  • osposobljavanje za odgovarajuću prosudbu i razumijevanje događanja u okruženju koji su važni za neometani tekući rad;
  • razvijanje snalažljivosti, preciznosti, pozitivnog odnosa prema radnim obvezama, poštenosti.
6
Menadžment događaja

Sadržaj

  1. Uvod u menadžment događaja
    • Definicija menadžmenta događaja, okvir predmeta, ciljevi predmeta
  2. Vrste događaja:
    • Prema obliku
    • Prema ciljanoj skupini
    • Prema interesima/svrhama
    • Poslovni protokol
    • Zadaci, aktivnosti
    • Poslovna etika i etiketa
  3. Planiranje i priprema scenarija događaja
    • Plan aktivnosti: studija izvodljivosti; postavljanje ciljeva i zadataka
    • Organizacijska shema tijeka događaja; sastav pravila; skupljanje podataka
    • Odabir suradnika; sklapanje dogovora i ugovora; izbjegavanje poteškoća i koordinacija; oblikovanje i predstavljanje prijedloga
  4. Planiranje i dobivanje potrebnih sredstava
    • Financijski plan, analiza troškova
    • Određivanje fonda za nagrade
    • Dobivanje sredstava, sponzorstava (priprema plana traženja sponzorstava, umrežavanje …)
  5. Koordinacija događaja
    • Oblikovanje kreativnih elemenata; terminsko usklađivanje aktivnosti; raspoređivanje lokacija i nadzor
    • Praćenje i analiza prijava i dolazaka (domaćih i stranih gostiju)
    • Osiguravanje sigurnosti; protokol; koordinacija govornika i drugih aktivnost za maksimalan učinak
    • Osiguravanje hrane i pića; osiguravanje potrebnih materijala.
    • Rad s VIP gostima
  6. Tablica s kvačicama
  7. Marketing događaja
    • Marketinška strategija događaja
    • Priprema marketinškog plana; određivanje ključnih promocijski poruka i aktivnosti, slanje pozivnica; određivanje i raspoređivanje potrebnih sredstava; publiciranje događaja
    • Merchandising; ambalaža i unapređenje prodaje; oblikovanje strategije PR-a
    • Praćenje tržišnih istraživanja; metode mjerenja tržišnih aktivnosti
  8. Korporacijski menadžment događaja
    • Integrirani korporacijski događaji; organizacija lokalnih i globalnih događaja; tipični događaji
    • Događaji kao korporacijski motivatori; vođenje važnih korporacijskih događaja; razvoj korporacijskih događaja; organizacija smještaja
    • Pregovaranja u vezi s troškovima i prihodima; menadžment troškova
  9. Odnosi s javnošću
    • Sponzori
    • Interna komunikacija; Imidž
    • Tisak i izvještavanje; odnosi s klijentima
    • Najam i dogovori s fotografima
    • Dostava potrebnih materijala medijima (tisak, radio, TV, Internet)
    • Organizacija seminara, izložaba, interna glasila i obavijesti, brošure, posebna izdanja
  10. Procjena uspješnosti te mjerenje učinkovitosti događaja
  • Tehnike srednjeg i završnog vrednovanja i nadzora, priprema konačnog izvještaja

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • razumijevanje značenja organiziranja poslovnih događaja u nacionalnom i međunarodnom prostoru;
  • sposobnost definiranja osnovnih značajki događaja u smislu razlikovanja društvenih i poslovnih događaja te njihove primjenjivosti u tržišno-komunikacijskom spletu;
  • ovladavanje poslovnim bontonom i protokolom pojedinog događaja;
  • kreativno razmišljanje za uspješnu i učinkovitu implementaciju događaja u komunikacijskim planovima za svoje dionike;
  • razumijevanje koncepta poslovnog događaja, njegovog utjecaja na uspješnost upravljanja odnosom s dionicima i sposobnost njegove implementacije u komunikacijski splet;
  • poznavanje nužnih sastavnih elemenata organizacijskog plana (tim, financije, sadržaj …) te sposobnost kritičke prosudbe kod sadržajne i praktične zamisli i provedbe;
  • ovladavanje kompleksnošću organizacije događaja (prije, tijekom i nakon događaja) u svrhu dosezanja postavljenih ciljeva tog alata komunikacije;
  • sposobnost primjene zlatnih pravila komunikacije te vrednovanje njihove važnosti u pripremi događaja kao jednog od alata komunikacije organizacije;
  • razumijevanje odnosa između poslovnosti i etike u organizacijama;
  • sposobnost neprestanog učenja i uvođenja novosti u svoj rad.
6
Menadžment kvalitete u obrazovanju

Sadržaj

  • Značenje i razvoj kvalitete te cjelovitog ovladavanja kvalitetom
  • Važnost upravljanja kvalitetom u obrazovanju
  • Alati, metode i tehnike upravljanja kvalitetom (neki poznati modeli kvalitete u obrazovanju)
  • Uvođenje i menadžeriranje sustava upravljanja kvalitetom u organizaciju (benchmarking, evaluacija, samoevaluacija …)

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • razumijevanje značenja i razvoja kvalitete te cjelovitog ovladavanja kvalitetom;
  • razumijevanje važnosti menadžmenta kvalitete u obrazovanju;
  • razumijevanje i korištenje alata, metoda i tehnika upravljanja kvalitetom na različitim razinama;
  • upoznavanje različitih sustava kvalitete;
  • upoznavanje i razumijevanje postojećih modela kvalitete u području obrazovanja;
  • primjena postojećih modela kvalitete u području obrazovanja;
  • poticanje uvođenja sustava upravljanja kvalitetom u organizaciju;
  • sposobnost upravljanja i koordiniranja sustava upravljanja kvalitetom u organizaciji;
  • ovladavanje kvalitetom u svakodnevnom radu;
  • razvijanje kritičkog razmišljanja i odgovornosti, inicijativnosti i samostalnosti u donošenju odluka i upravljanju;
  • ovladavanje timskim radom.
6
Neuromarketing

Sadržaj

  1. Osnove i temeljni principi neuromarketinga i kognitivne neuroznanosti.
  2. Perceptivni, kognitivni i emocionalni procesi koji utječu na donošenje odluka i kupovno ponašanje potrošača (racionalni vs. intuitivni procesi, svjesni vs. nesvjesni procesi, ključni sustavi/mehanizmi u mozgu koji su povezani s percepcijom, prosuđivanjem i donošenjem odluka potrošača).
  3. Alati i tehnike za istraživanje i mjerenje reakcija potrošača na podražaje (eye-tracking, EEG, fMRI itd.).
  4. Usporedba istraživačkih alata i tehnika kognitivne neuroznanosti s klasičnim alatima i tehnikama marketinškog istraživanja (ankete, intervjui, fokusne skupine).
  5. Primjena spoznaja kognitivne neuroznanosti u marketingu (razvoj ambalaže i pozicioniranje proizvoda u trgovini, priprema učinkovitih oglasa i poruka, razvoj novih proizvoda itd.).
  6. Neuromarketing i etika.

Ciljevi i kompetencije

  • cjelovito razumijevanje procesa, čimbenika i mehanizama koji utječu na percepciju, prosuđivanje, doživljavanje i ponašanje potrošača;
  • analiza i argumentacija različitih pristupa za mjerenje i prognoziranje percepcije, prosuđivanje, doživljavanje i ponašanje potrošača;   
  • poznavanje temeljnih alata/tehnika mjerenja neurofiziološke aktivnosti i evaluacija potencijala tih alata kao temelja za praćenje poslovnih odluka u području marketinga;
  • sposobnost primjene i kritičke refleksije spoznaja kognitivne neuroznanosti pri planiranju i vrednovanju marketinških projekata;
  • razumijevanje važnosti informacijskih tehnologija i njihove primjene za ostvarenje marketinških ciljeva;
  • sposobnost kritičkog prosuđivanja i sinteze spoznaja različitih disciplina za praćenje marketinških odluka.
6
Obiteljsko poduzetništvo

Sadržaj

  • Značenje i posebnosti obiteljskih poduzeća  (značenje obiteljskih poduzeća za nacionalna gospodarstva, u Europi i u svijetu, glavne uloge u obiteljskom poduzeću, uloga osnivača obiteljskih poduzeća, prednosti i nedostaci obiteljskih poduzeća)
  • Konfliktnost obiteljskih poduzeća – problemi pri vođenju OP-a (konflikti u istoj generaciji, konflikti između starije i mlađe generacije, načini rješavanja konflikata)
  • Obitelj kao čimbenik u odluci žena za poduzetništvo
  • Rast i razvoj obiteljskog poduzeća (zadovoljstvo s ekonomskim i neekonomskim parametrima poslovanja, dugoročna usmjerenost obiteljskog poduzeća, inovacije, digitalne inovacije, strateška i razvojna usmjerenost te vizija obiteljskog poduzeća, dugoročno planiranje)
  • Pravni aspekti obiteljskih poduzeća (nasljedstvo, prijenos imovine i udjela u poduzeću, optimalna pravna organiziranost obiteljskog poduzeća, prednosti i nedostaci pojedinih formalno-pravnih oblika, osiguranje obiteljske imovine, obiteljski ustav)
  • Podržavajuće okruženje za obiteljska poduzeća (savjetovanje i osposobljavanje za obiteljska poduzeća)
  • Društvena odgovornost i održivi razvoj u obiteljskim poduzećima

Ciljevi i kompetencije

Studenti će:

  • biti sposobni razlikovati obiteljska poduzeća od ostalih poduzeća, moći će ih analizirati, prepoznavati prednosti i mane obiteljskih poduzeća i predlagati moguća poboljšanje
  • poznavati i analizirati ključne čimbenike ženskog poduzetništva u svijetu i u Sloveniji te upoznati i procijeniti važnost obitelji kao čimbenika u odluci žena za poduzetništvo
  • razumjeti ključne razloge za nastanak konflikata u obiteljskim poduzećima, procijeniti ih (kritički osvijetliti, suočiti se s njima, presuditi ideje za moguća rješenja, kreirati prijedloge poboljšanja i upoznati neke alate za sprječavanje, odnosno rješavanje konflikata)
  • razumjeti važnost planiranja prijenosa obiteljskog poduzeća s jedne generacije na drugu, analizirati problem nasljedstva te s pomoću sinteze tražiti rješenja te oblikovati prijedloge poboljšanja
  • razumjeti važnost inovacija i inovativnosti nasljednika za daljnji razvoj i rast obiteljskih poduzeća
  • poznavati i procijeniti ključne posebnosti dugoročnog razvoja obiteljskog poduzeća
  • upoznati glavne alate za planiranje u obiteljskom poduzeću te ih koristiti i procijeniti njihove prednosti i mane
  • razumjeti najvažnije elemente pravnog postupka obiteljskih poduzeća te značenje i sadržaj obiteljskog ustava
  • razumjeti posebnosti stručnog rada s obiteljskim poduzećima
  • razumjeti i primijeniti kritičku refleksiju na rezultate suradničkog rada
6
Odnosi s javnošću i društvena odgovornost

Sadržaj

  1. Društva, kultura i komunikacija
    • pojedinci, skupine i poslovna kultura
    • dionici i dioničari
    • uloga organizacija u društvu
    • društvena očekivanja od organizacija (društveno dopuštenje za djelovanje)
    • komunikacija, organizacija i društvo
  2. Procesi odnosa s javnošću
    • analiziranje i istraživanje organizacijskog okruženja/identificiranje problema/definiranje svrhe i komunikacijskih ciljeva/segmentacija javnosti
    • planiranje komunikacijskih programa
    • djelovanje i komunikacija
    • mjerenje uspješnosti komunikacijskih programa, praćenje i nadzor rezultata
  3. Etički aspekti odnosa s javnošću
    • uloga i značenje odnosa s javnošću u organizacijama
    • uloga i značenje odnosa s javnošću u društvu
    • aktualno stanje u Sloveniji i EU
  4. Odgovornost i društvena odgovornost
    • definiranje pojmova
    • kategorije društvene odgovornosti
    • elementi i principi društvene odgovornosti poduzeća
    • uloga praktičara iz područja odnosa s javnošću u društvenoj odgovornosti
  5. Integriranje društvenih očekivanja u organizaciju
    • definiranje temeljnih pojmova: trostruka bilanca, društveni dogovor, društveno dopuštenje za djelovanje
    • međusobni odnosi i suovisnost između organizacija i njihovih okruženja
    • komunikacija društvene odgovornosti: procesi, načini, značenje
    • upravljanje odnosa s dionicima
  6. Institucionalizacija odnosa s javnošću i društvene odgovornosti u organizacijama
    • odnosi s javnošću kao procesni dio društvene odgovornosti
    • regulativne, normativne i kognitivne institucije odnosa s javnošću i društvene odgovornosti
    • uključenost odnosa s javnošću i društvene odgovornosti u druge organizacijske funkcije

       7. Procesi institucionalizacije odnosa s javnošću i društvene odgovornosti u organizacijama

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • upoznavanje i razumijevanje dinamičnog odnosa između pojedinaca, (poslovnih) organizacija i društva te između organizacija i njihovih unutarnjih i vanjskih okruženja;
  • razumijevanje značenja i uloge odnosa s javnošću i njihove povezanosti s uspostavljanjem uzajamnim i korisnim odnosima unutar organizacija i u društvu;
  • upoznavanje i razumijevanje osnova odnosa s javnošću;
  • razumijevanje koncepta »dionika«, »javnosti«, »trostruke bilance«, »društvenog dogovora« i »društvenog dopuštenja za rad« te njihove implementacije u praksi;
  • upoznavanje s poveznicom između odnosa s javnošću i društvene odgovornosti u kontekstu »društvenog dogovora« i » društvenog dopuštenja za rad«;
  • razumijevanje i prepoznavanje principa društvene odgovornosti te uključivanje dionika u poslovanje organizacija;
  • upoznavanje i razumijevanje etičkih principa u poslovanju (korporativno upravljanje) i u odnosima s javnošću na način da ih mogu implementirati u praksi;
  • razvijanje kritičke distance te analitične i istraživačke sposobnosti za otkrivanje uzajamne povezanosti između organizacija i njihovih okruženja te komunikacije društvene odgovornosti;
  • osposobljavanje za prepoznavanje, planiranje i procjena aktivnosti i pobuda društvene odgovornosti u poveznici s odnosima s javnošću.
6
Organiziranje kvalitete života

Sadržaj

  1. Životna razdoblja i psihološki problemi:
    • Obitelj, uloge, dinamika
    • Muškarac/Žena odnos
    • Partnerstvo
    • Roditeljstvo
    • Nasilje
    • Djeca kao žrtve nasilja i zloupotrebe moći
    • Spolno zlostavljanje, žrtve i počinitelji
    • Zloupotreba moći, vrste i zaštita u kasnijim razdobljima
    • Asertivnost i asertivni trening
    • Problemi starenja
    • Krizna srednjih godina
    • Životni gubici
    • Procesi tugovanja
    • Oblici pomoći i samopomoći
  2. Ovladavanje stresom:
    • Životne situacije ugroženosti, štete i iznenadnih preokreta
    • Navike i životni stil koji je štetan za zdravlje
    • Promjena navika
    • Pozitivni životni stil, optimizam
    • Individualni i grupni oblici pomoći
    • Kognitivno-bihevioralni oblici pomoći
    • Tehnike opuštanja
    • Tehnike vizualizacije
    • Terapeutske tehnike imaginacije
  3. Kada dođe do bolesti:
    • Poremećaji prehrane i organizirana pomoć: prejedanje i prekomjerna tjelesna težina, bulimija, anoreksija. Uzroci i pojavnost.
    • Mogućnost organizirane pomoći.
    • Psihosomatski poremećaji i bosti kao posljedica životnog stila i navika koji su štetni za zdravlje.
    • Mogućnost samopomoći i organizirane psihološke i psihosocijalne pomoći.
    • Kronične bolesti i kvaliteta života s istima.
    • Hospitalizacija i pojave naučene nemoći bolesnika.
    • Bolesnik i stresne situacije povezane s pretragama i terapijskim intervencijama. Organizirana priprema na operaciju.
    • Akutna i kronična bol.
    • Bol kao posljedica stalnih napetosti i stresa.
    • Organizirana pomoć i samopomoć kod akutnih bolova.
    • Organizirana, interdisciplinarna pomoć kod stanja kroničnih bolova.
    • Komunikacija. Terapeutska komunikacija. Aktivno slušanje. Nedirektivna metoda pomoći Carla Rogersa.

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • upoznavanje sa sveobuhvatnim, bio-psihosocijalnim modelom zdravlja i bolesti;
  • upoznavanje s brojnih prednostima sveobuhvatnog pristupa rješavanju problema zdravlja i bolesti s obzirom na postojeći biomedicinski model;
  • sposobnost razumijevanja, uz usvojena psihološka znanja, poveznice između ljudskih navika i  prevladavajućeg životnog stila te tako problema zdravlja kako i bolesti;
  • sposobnost razumijevanja i organiziranja psihosocijalne pomoći različitim ugroženim skupinama stanovništva;
  • usvajanje znanja i upoznavanje značenja odgovarajuće komunikacije, osobito terapeutske komunikacije i aktivnog slušanja i odgovarajućeg pružanja socijalne podrške i pomoći pojedincu u nuždi, povezane s psihofizičkim zdravljem ili bolešću;  
  • sposobnost analitično-sintetičkog razumijevanja društvenih pojava s obzirom na njihovo značenje i sposobnost pojedinca za skladan psihofizički razvoj;
  • sposobnost kritičkog prosuđivanja postojeće društvene mreže skrbi i pomoći pojedincu u stanju porušene psihofizičke ravnoteže i predlaganja novog oblika pomoći; 
  • sposobnost kritičnog i cjelovitog razumijevanja i vrednovanja pojedinčeve skrbi za očuvanje zdravlja, s aspekta interesa društvene skupnosti;
  • sposobnost argumentiranog prosljeđivanja svojih spoznaja i pogleda na psihosocijalne pojave i oblika pomoći drugim osobama i skupinama te dosezanje suglasnosti u postavljanju ciljeva, rješavanju problema, u organiziranom i  cjelovitom pristupu rješavanju problema zdravlja i bolesti;
  • na temelju stečenih znanja, zapažanja i spoznaja sposobnost slijeđenja interesa za očuvanje i jačanje vlastitog zdravlja, upoznavanja prednosti principa neprestanog učenja te slijeđenja istih u praksi, kao i nastojanje za vlastitu neprestanu skrb za osobni rast;
  • razvijanje kreativnosti i prilagodljivost;
  • razvijanje pozitivnog odnosa prema radu.
6
Osobni menadžment i komunikacija

S izazovima osobnog menedžmenta se susrećemo svakodnevno. Navedimo samo neke: Kako organizirati vrijeme, kako bi u poslu i privatnom životu bili što učinkovitiji i zadovoljni? Kako se uhvatiti u koštac sa stresnim situacijama? Kako učinkovito komunicirati? Kako učinkovito rješavati konflikte? Kako što učinkovitije stjecati nova znanja i vještine, te kako razmišljati i djelovati što kreativnije? Kako što bolje ostvarivati svoje ciljeve?

Studenti ćete pri ovom predmetu razviti različite kompetencije te tako ne samo razumjeti značenje čimbenika, koji određuju osobnost i steći znanje za razumijevanje duševnih procesa, nego ćete se upoznati i s temeljnim pojmovima poslovne psihologije i socijalne psihologije poslovne organizacije, te steći znanje za upoznavanje socijalnog ponašanja u organizacijama.

6
Poduzetništvo i kultura poduzeća

Sadržaj

Poduzetništvo, uloga poduzetništva i poduzetnika, utjecaj na gospodarski razvoj

  • Temeljni pojmovi i definicije
  • Klasično razumijevanje poduzetništva
  • Suvremeno razumijevanje poduzetništva
  • Uloga poduzetništva u globalnoj ekonomiji
  • Uloga i razvoj poduzetništva u Sloveniji

Poduzetnik

  • Temeljne značajke i osobine poduzetnika
  • Poduzetničko mišljenje i ponašanje
  • Poduzetnik vs. menadžer
  • Globalni poduzetnik
  • Poduzetnička etika

Poslovna prilika

  • Generiranje ideja
  • Dizajnerski pristup
  • Prepoznavanje i procjena prilika
  • Od ideje do poslovne prilike
  • Inovacije

Poduzetnički proces

  • Poduzetnikova vizija i razvoj vizije poduzeća
  • Faze u životnom ciklusu pothvata

Oblici poduzetništva

  • Samozapošljavanje
  • Rastuće i dinamično poduzetništvo
  • Unutarnje poduzetništvo
  • Žensko poduzetništvo
  • Obiteljsko poduzetništvo
  • Franšizing
  • Socijalno poduzetništvo

Podržavajuća infrastruktura za poduzetništvo

  • poduzetnički ekosustav (programi podrške)
  • oblici podržavajuće infrastrukture

Planiranje, osnivanje i pokretanje poduzeća

  • Prethodna ekonomska, tržišna i tehničko-tehnološka procjena mogućnosti i potrebnih resursa i sredstava
  • Odabir pravnog oblika i organizacije pothvata
  • Inovativan poslovni model za novo poduzeće
  • Poslovni plan na jednoj stranici
  • Pitch
  • Kako smanjiti rizik

Ime, pojam kulture i morala općenito, prije svega u poslovnom svijetu

  • vrline uzornog poslovnog ponašanja u suvremenom poslovnom svijetu
  • održivi razvoj i društvena odgovornost poduzetnika i poduzeća

Moralne dileme poduzetnika u poslovanju

  • moralni aspekti nastupa poduzetnika/poduzeća u javnosti
  • odnos poduzetnika prema kupcima, partnerima i konkurenciji
  • odnos prema domaćim običajima u poslovnom svijetu

Ciljevi i kompetencije

Studenti će:

  • upoznati osnovne pojmove i definicije poduzetništva, uključujući i oblike poduzetništva te ulogu poduzetništva za gospodarski razvoj;
  • poznavati značenje i značajke poduzetničkog ekosustava i djelovanja podržavajuće infrastrukture za poticanje poduzetništva;
  • upoznati svih pet sastavnica poduzetničkog procesa: poduzetnika, poduzetničku priliku, kreativnost i inoviranje, sredstva i izvore za osiguravanje sredstava i poduzetničko okruženje te njihovu ulogu u praksi;
  • biti sposobni razlikovati pojedine faze poduzetničkog procesa od generiranja i procjene ideje do razvoja pothvata i do zrelosti te definiranja osnovnih značajki pojedinih faza rasta poduzeća;
  • razumjeti kako od ideje do poslovne prilike;
  • upoznati značenja razvoja inovativnih poslovnih modela za nova poduzeća;
  • upoznati značenje planiranja pothvata i način kako ocijeniti potencijal uspjeha;
  • razlikovati između poslovnog plana s jedne strane te tradicionalnog poslovnog plana za novi pothvat;
  • razumjeti ulogu održivog razvoja i društvene odgovornosti poduzeća i poduzetnika te značenje kulture i morala u poslovnom svijetu;
  • samo-upoznati i kritički se osvrnuti na vlastite poduzetničke sposobnosti.
6
Poslovna komunikacija i interkulturni dijalog - prvi strani jezik I (engl., njem., tal.)

Sadržaj

Poslovno sporazumijevanje

  • Predstavljanje sebe i suradnika
  • Predstavljanje djelatnosti i organizacijske strukture poduzeća
  • Predstavljanje proizvoda, odnosno usporedba prednosti i mana
  • Predstavljanje radnog okruženja
  • Imenovanje administrativnih poslova i alata
  • Sporazumijevanje putem telefona
  • Organizacija poslovnih posjeta, ekskurzija, seminara
  • Rad s klijentima

Poslovna korespondencija

  • Poslovna korespondencija (ponuda, potražnja, narudžba, opomena, reklamacija)
  • Interna poslovna korespondencija (izvještaji, protokoli, planovi, zapisnici, dogovori, bilješke)
  • Povremena korespondencija (čestitke …)
  • Osobna korespondencija (molba za radno mjesto, životopis …)

Interkulturna komunikacija

  • Nacionalni identitet i interkulturna raznolikost
  • Upoznavanje zemalja iz engleskog govornog područja i interkulturalni dijalog
  • Prijem stranih gostiju
  • Komparativna poslovna etika

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • ovladavanje kulturom jezika i sporazumijevanja u međunarodnom okruženju;
  • sposobnost komunikacijske interakcije u poslovnim okolnostima uz uvažavanje i razumijevanje nacionalnog identiteta i interkulturalnih posebnosti; 
  • sposobnost razumijevanja i korištenja stručnih termina iz područja poslovne komunikacije za ostvarenje poslovnih funkcija organizacije u međunarodnom okruženju;
  • sposobnost samostalnog vođenje korespondencije u jasnom, ispravnom i učinkovitom stilu, ovladavanje komunikacijskim vještinama za samostalan nastup i komunikaciju u globalnom društvu;
  • korištenje engleskog jezika kao lingue franche u međunarodnom prostoru;
  • sposobnost samostalnog i učinkovitog rada korištenjem stručne literature i rječnika;
  • sposobnost korištenja suvremenih informacijskih izvora;
  • sposobnost kritičke refleksije i timskog rada;
  • pozitivan odnos prema radu i odgovornost za rad.
6
Poveznica između medija, odnosa s javnošću i marketinga

Sadržaj

U okviru predmeta bit će obrađeni sljedeći sadržaji:

  • tehnički i teorijski aspekti društvenih medija
  • pristupi za praćenje i mjerenje učinaka društvenih medija
  • strateški pristup uključivanju medija u online komunikaciju
  • utjecaj novosti - način komunikacije s javnošću - na promjenu budućnosti organizacije
  • prosljeđivanje poruka kroz najrazličitiji spektar novih tehnologija i tehnika, s naglaskom na društvenim medijima
  • tradicionalne i netradicionalne online (nove) tehnologije i alati
  • principi i prakse u društvenim medijima
  • korištenje društvenih medija kao poslovnih i komunikacijskih alata
  • utjecaj društvenih medija na izmijenjenu komunikaciju i interakciju organizacija s klijentima
  • povezanost društvenih medija s poslovnim ciljevima te cjelokupnom komunikacijskom strategijom organizacije
  • uključenost društvenih medija u različite funkcije sektora u organizaciji
  • etički aspekti u društvenim medijima
  • zakonodavna pravila, sigurnost i privatnost prilikom korištenja društvenih medija

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu ostvariti sljedeće ciljeve i steći sljedeće kompetencije:

  • razvijanje razumijevanje principa menadžmenta društvenih medija kao dijela komunikacijske strategije organizacije;
  • sposobnost razumijevanja potrebe za inovativnim pristupima za dosezanje učinkovite i uspješne komunikacije organizacije;
  • upoznavanje korištenja različitih alata i novih tehnika;
  • učinkovito korištenje različitih alata društvenih medija za potrebe učinkovite i uspješne komunikacije organizacije i njezinog poslovanja;
  • znanja za smislenu primjenu online metoda mjerenja;
  • sposobnost provođenja dobrih praksi u korištenju društvenih medija uz uvažavanje etičkih, zakonodavnih sigurnosnih propisa i propisa iz područja zaštite privatnosti. 
6
Razvojna psihologija

Sadržaj

  1. Kronološka definiranje razvojnih razdoblja (Prenatalno, dojenče, mališan, rano, srednje i kasno djetinjstvo, adolescencija, prelazak u odraslo doba, rano, srednje i kasno odraslo doba) i temeljne zakonitosti razvoja u pojedinim područjima (gruba i fina motorika, perceptivni razvoj, razvoj mišljenja, emocije i socijalni razvoj, moralni razvoj)
  2. Temeljne razvojno-psihološke teorije (Piaget, Freud, Kohlberg, Erikson, Bronfenbrenner, Selman)
  3. Socijalna kognicija, teorija uma
  4. Razvoj dječje igre
  5. Razvoj dječjeg crteža
  6. Opisivanje međusobnih razlika s pomoću modela Velikih pet (Pristup slobodnih opisa)
  7. Djeca s posebnim potrebama
  8. Adolescencija (Procjena težine razdoblja, oblikovanje identiteta, specifični oblici egocentrizma)
  9. Odraslo doba (prelazak u odraslo doba, kriteriji odraslog doba, razvojni zadaci u ranom, srednjem i kasnom odraslom dobu)
  10. Starije osobe (kognitivni razvoj i svakodnevna kompetentnost u kasnom odraslom dobu, subjektivna starost, stereotipovi o starijim osobama i starenju)

Ciljevi i kompetencije

Studenti će steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • razumijevanje značenja psihologije i psiholoških znanja za osiguravanje veće kvalitete života u kontekstu izazova digitalnog društva;
  • sposobnost primjene interdisciplinarnih stručnih znanja i spretnosti iz područja primijenjene psihologije i drugih srodnih znanosti u praksi;
  • poznavanje i razumijevanje zakonitosti razvojnih razdoblja od začeća do smrti, razlikovanje između laičkih i znanstvenih objašnjenja razdoblja, razumijevanje i prepoznavanje poveznice između područja razvoja, primjena odgovarajuće razvojno-psiholoških pojmova pri opisivanju razvojnih značajki i uvažavanje dinamike kognitivnog i socijalno-emocionalnog razvoja u radu s djecom, adolescentima i odraslima, pa i u radu sa starijim osobama i aktivnom radnom populacijom koja stari te s obiteljima s djecom s posebnim potrebama;
  • poznavanje zakonitosti razvoja dječje igre i crteža te primjena odgovarajuće tehnike za procjenu istih, a pri tome uvažavanje svoje razine kompetentnosti i izbjegavanje preuranjenih zaključaka;
  • poznavanje kategorije Modela Velikih pet i njezina primjenjivost pri opisivanju međuljudskih razlika kod djece;
  • poznavanje značajki različitih skupina djece s posebnim potrebama i njihovih obiteljskih članova, poznavanje i raspoložive mogućnosti stručne podrške;
  • poznavanje zakonitosti razvoja u odraslom dobu te kritičko presuđivanje kompetencije i ograničenja starijih osoba, prepoznavanje pogrešnih uvjerenja o starosti i starenju.
6
Razvoj zaposlenika

Sadržaj

  1. Temeljna ishodišta razvoja zaposlenika
  • izazovi u okruženju i potreba za razvojem zaposlenika
  • definiranje razvoja zaposlenika
  • uloga, značenje i ciljevi razvoja zaposlenika
  • učenje i razvoj zaposlenika
  1. Strateški aspekt razvoja zaposlenika
  • poveznica između razvoja zaposlenika i strategije organizacije
  • strategija razvoja zaposlenika
  • temeljne funkcije razvoja zaposlenika
  1. Proces razvoja zaposlenika
  • definiranje potreba za razvojem zaposlenika
  • oblikovanje programa razvoja zaposlenika
  • implementacija programa razvoja zaposlenika
  • evaluacija programa razvoja zaposlenika
  1. Osposobljavanje zaposlenika
  • kako ljudi uče
  • proces osposobljavanja
  • analiza potreba za osposobljavanjem
  • priprema plana osposobljavanja
  • provedba i procjena programa osposobljavanja
  1. Načini i metode implementiranja razvoja zaposlenika
  • suvremene metode razvoja zaposlenika
  • karijerni razvoj zaposlenika
  • sustavi razvoja voditelja
  • planiranje nasljedstava
  • upravljanje uspješnošću zaposlenika
  1. Budućnost razvoja zaposlenika
  • agilno razmišljanje
  • nove tehnologije i njihov utjecaj na učenje
  • razvoj zaposlenika i kultura organizacije

Ciljevi i kompetencije

Studenti:

  • upoznavaju i razumiju značenje i ulogu razvoja zaposlenika za uspješan rad s pojedincima i skupinama te za dosezanje uspješnosti i konkurentnost organizacija;
  • usvajaju teorijska i praktična znanja iz područja razvoja zaposlenika kao temelja za razumijevanje stručnih i radnih problema;
  • na temelju kritičkog mišljenja, usvojenog praktičnog znanja i vještina stvaraju nove zamisli i traže rješenja za konkretne poslovne probleme u području razvoja.
  • razumiju važnost cjeloživotnog učenja i osobnog rasta za osiguravanje odgovarajuće kompetentnosti u području profesionalnog djelovanja;
  • shvaćaju budućnost i izazove u području razvoja zaposlenika;
  • poznaju i razumiju ulogu, značenje i ciljeve razvoja zaposlenika za dosezanje strateških i poslovnih ciljeva organizacije;
  • sposobni su planirati, pripremati, implementirati i evaluirati programe razvoja zaposlenika u poduzećima;
  • poznaju i razumiju različite načine razvoja zaposlenika u poslovnoj praksi;
  • razvijaju sposobnost (samo)refleksije, oblikovanja profesionalnog identiteta i predanosti profesionalnoj etici.
6
Socijalni marketing

Sadržaj

U okviru predmeta će biti obrađeni sljedeći sadržaji:

  • socijalno-marketinški koncepti: društveni, socijalni i neprofitni marketing
  • razvoj, značajke i područja primjene socijalnog marketinga
  • socijalni marketing i okruženje, teorija društvene razmjene
  • aspekti socijalnog marketinga i njegova uloga pri dosezanju društvenih promjena
  • socijalno-marketinški modeli i procesi razvoja programa socijalnog marketinga
  • elementi marketinškog spleta u području socijalnog marketinga i planiranje socijalno-marketinških kampanja

Ciljevi i kompetencije

Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • upoznavanje i razumijevanje temeljnih pojmova iz područja socijalnog marketinga i socijalnog oglašavanja (socijal cause advertising);
  • sposobnost primjene strategija i tehnika socijalnog marketinga za dosezanje društvenih ciljeva i promocije socijalnih tema u društvu (npr. u okviru programa za promociju zdravlja, programa za zaštitu okoliša i brojnih drugih programa za poticanje prosocijalnih ponašanja); 
  • osposobljavanje za samostalno korištenje metodoloških alata za osmišljanje, provođenje, vođenje i organiziranje aktivnosti iz područja socijalnog marketinga te njihovog evaluiranja;
  • razvijanje strateške orijentiranosti prema programu prosocijalnog ponašanja (visoka sposobnost planiranja, evaluacije i gledanja u budućnost, anticipiranje razvoja događaja, razlikovanje važnog od nevažnog i traženje održivijih rješenje temeljnih problema);
  • razvijanje sposobnosti timskog i grupnog rada (vođenje tima i/ili skupine, spremnost na suradnju, kooperativnost, uvažavanje mišljenja drugih i ispunjavanje dogovorene uloge u okviru tima i skupine);
  • razvijanje prihvaćanja odgovornosti za savjetovanje, planiranje i provođenje procesa socijalnog marketinga te njegove primjene u neprofitnim organizacijama, u javnom pa i u privatnom sektoru;
  • sposobnost razumijevanja primjene marketinga za poticanje prosocijalnih ponašanja;
  • znanje za primjereno korištenje procesa primjene ključnih stručnih, profesionalnih i etičkih principa pri planiranju i implementaciji programa socijalnog marketinga.
6
Sportska psihologija

Sadržaj

Značenje psihologije u sportu. Predmet i metode psihologije sporta. Oblici djelovanja sportskog psihologa. Temeljne psihološke zakonitosti u procesu učenja i treniranja. Motivacija i fokus u sportu. Upoznavanje stresne situacije u sportu. Tehnike i načini opuštanja. Predstartna priprema i načini predstartne rutine. Emocionalni procesi izazvani sportskom aktivnošću. Agresivnost i frustracije u sportu. Kognitivne sposobnosti i uspjeh u sportu. Vrijednosti u vrhunskom sportu. Psihologija grupnih sportova. Društvena klima i harmonija u timu sportaša (skupina, procesi u skupini, socijalne norme, konformiranje, prisiljavanje, utvrđivanje strukture skupine, vođenje i sl.). Trener i njegova osobnost te uključivanje psihologa u stručni sportski tim. Učinkoviti načini vođenja sportaša i ekipe.

Ciljevi i kompetencije

Studenti će steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:

  • razumijevanje pozicioniranosti i uloge psihologije u širem društvenom i poslovnom okruženju;
  • razumijevanje temeljnih zakonitosti ljudskog mišljenja, čuvstvovanja i ponašanja te sposobnost analize, sinteze i implementacije rješenje za jačanje optimalnog funkcioniranja pojedinaca, skupina i organizacija;
  • razumijevanje važnosti cjeloživotnog učenja i osobnog rasta za osiguravanje odgovarajuće kompetentnosti u području profesionalnog djelovanja;
  • empatičnost i komunikacijska otvorenost, osjetljivost na socijalne situacije te razumijevanje i poštovanje različitosti;
  • poznavanje značenja psihologije u sportu te uloge sportskog psihologa u procesu pripreme na treninge i takmičenja;
  • razumijevanje temeljnih psiholoških značajki u procesu učenja i treniranja;
  • poznavanje i razumijevanje uloge pravilne motivacije i time povezane temeljne teorije i sustave motivacije;
  • osposobljenost fokusiranja u natjecateljskoj situaciji;
  • razumijevanje zakonitosti stresne situacije u sportu te sposobnost korištenja osnovnih vježbi za opuštanje;
  • sposobnost planiranja pripreme sportaša na start;
  • osposobljenost za oblikovanje vrijednosti kod sportaša u vrhunskom sportu;
  • poznavanje negativnih i pozitivnih psiholoških dimenzija te usmjeravanje utjecaja na uspješnost sportaša (agresivnost - anksioznost);
  • poznavanje sposobnosti za stvaranje pravilne društvene klime i harmonije u ekipi sportaša, osobito u razdoblju natjecanja;
  • razumijevanje sposobnosti modificiranja ponašanja trenera i sportaša i osobnih osobina koje osiguravaju dobre konstruktivne odnose, uspješno treniranje i optimalne rezultate.
6
Strateško planiranje u turističkim poduzećima i organizacijama te njihovo upravljanje

Turistička poduzeća i organizacije moraju za svoje dobro poslovanje poznavati turističke trendove u zemlji i u inozemstvu, te na temelju tih pripremiti odgovarajuće poslovne strategije.

Cilj predmeta je da budete znali pripremiti analizu prilika i opasnosti na turističkom tržištu, oblikovati poslovne strategije na temelju stanja i trendova na tržištu turističkih organizacija i adekvatno uvesti, te nato vrjednovati uvođenje novih turističkih usluga na tržištu.

Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac
Deli