Za neke studente timski rad predstavlja izazov, dok za druge pak predstavlja dragocjenu priliku za razvoj suradničkih vještina. Unatoč brojnim prednostima, on donosi i izazove – osobito kod ravnopravne podjele zaduženja i ocjenjivanja doprinosa pojedinih članova skupine.
Ovom smo se pitanju na DOBA Fakultetu posvetili vrlo ozbiljno. Ove smo godine uveli digitalni alat FeedbackFruits – Group Member Evaluation (GME), koji omogućuje studentima da ocjenjuju rad svojih kolega sa studija. I ono što je još važnije – to rade anonimno i uz analitičku podršku.
Zašto uopće ovakav alat?
Suvremeno učenje više nije samo saslušavanje predavanja, već uključuje aktivno i sudjelovanje te suradnju. To znači da studenti moraju znati raditi zajedno, dijeliti ideje, preuzimati odgovornost i komunicirati. No to nije uvijek lako – pogotovo ako netko u skupini ne doprinosi dovoljno.
Transparentnost u obrazovnom procesu jedan je od ključnih uvjeta za učinkovito suradničko učenje. Kada studenti imaju jasnu strukturu ocjenjivanja i uvid u dinamiku skupine, povećava se osjećaj odgovornosti i razumijevanje vlastitog doprinosa zajedničkom cilju (Nicol & Macfarlane‐Dick, 2006.).
Pravednost – Istraživanja pokazuju da studenti doživljavaju grupne ocjene kao manje pravedne ako nije omogućeno vrednovanje individualnog doprinosa (Lejk & Wyvill, 2001.). Vršnjačko procjenjivanje povećava pravednost jer omogućuje raščlanjivanje grupne ocjene s obzirom na stvarni doprinos svakog pojedinca.
Tu nastupa alat GME. On omogućuje članovima tima da jedni drugima daju povratnu informaciju o doprinosu. Svaki student vidi kako ga ocjenjuju kolege sa studija – što jača osjećaj odgovornosti, transparentnosti i pravednosti. Online mentor i nastavnik mogu pratiti je li netko posebno pasivan ili aktivan, te pravodobno reagirati, odnosno na kraju prilagoditi završnu ocjenu.
Kako to funkcionira u praksi?
Zamisao je jednostavna, provedba promišljena:
Što pokazuje analiza nakon nekoliko mjeseci?
Iskustvo studentice: Alat GME donosi značajnu promjenu – potiče istinsku suradnju i aktivnu ulogu svakog člana tima.
Izvori