DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Cjelovita podrška studentima na DOBA Fakultetu: model, učinci i prakse

13. listopad 2025.

U digitalnom dobu, kada se obrazovanje sve više seli u online prostore, kvalitetna podrška studentima ključni je čimbenik uspješnosti studija. Na DOBA Fakultetu zagovaramo ideju da nije dovoljno samo ponuditi online nastavne sadržaje — potrebno je uspostaviti cjelovit potporni ekosustav u kojem student nije prepušten sam sebi, već ga podržava mreža stručnjaka: akademskih savjetnica, informatičara, visokoškolskih nastavnika i online mentora. U ovom članku predstavljamo model te podrške, primjere primjene, rezultate i iskustva te izazove s kojima se suočavamo.


Model cjelovite podrške

Podrška studentima na DOBA Fakultetu strukturirana je na više razina:

1. Akademske savjetnice

Akademske savjetnice prvi su kontakt studenta s institucionalnim okvirom. Svakog studenta prilikom upisa osposobe za rad sa svim alatima, upoznaju ga s pravilnicima, pomažu pri razumijevanju studijskog procesa, usmjeravaju studente tijekom studija, kao i u karijernim pitanjima. Akademska savjetnica prati svakog studenta od početka do kraja njegova studija i njegova je prva kontaktna osoba tijekom studija.

2. Online mentori

Djeluju kao „desna ruka” visokoškolskog nastavnika u predmetima: prate napredak studenata, motiviraju, odgovaraju na pitanja, potiču sudjelovanje u forumima i omogućuju individualnije praćenje studenta. Na DOBA Fakultetu online mentori pomažu studentima 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu.

3. Visokoškolski nastavnici

Određuju sadržaje predmeta, izvode predavanja (webinare), pripremaju studijske zadatke i materijale, provode ocjenjivanje i prate sadržajne aspekte studija.

4. Tehnička i IT podrška

Osigurava besprijekoran rad virtualnog nastavnog okruženja, pomaže u otklanjanju tehničkih poteškoća, uvođenju novih digitalnih alata te osposobljavanju studenata za njihovu uporabu.

5. Organizacijska / administrativna podrška

Brine o nesmetanom odvijanju postupaka upisa, prijava, rokova, korisničkih računa i rješavanju administrativnih pitanja, kako bi se student mogao usredotočiti na studij.


Funkcioniranje modela u praksi

Prilikom upisa svakog studenta prati akademska savjetnica od prvog dana studija do njegova završetka. Dostupna je za studentska pitanja o alatima potrebnima za studij, organizaciji studijskog procesa, rasporedima, izbornim predmetima, plaćanju školarine, upisu u višu godinu, procesu diplomiranja, a istodobno studente obavještava o važnim aspektima studija, promjenama pravilnika, motivira ih i osposobljava za online studij.

Online mentori prate studente u okviru pojedinog predmeta. U predmetima gdje je potrebna visoka angažiranost (interaktivni webinari, grupni zadaci), online mentori potiču suradnju, prate angažiranost pojedinaca te interveniraju kada primijete da student nije aktivan ili se suočava s poteškoćama u učenju.

Ako student primijeti tehnički problem, obraća se IT podršci, koja ima izravan pristup sustavnim postavkama i može brzo riješiti problem.

Visokoškolski nastavnici i online mentori u praćenju studenata koriste analitičke podatke učenja (learning analytics) i na taj način prilagođavaju podršku. Na kraju svakog predmeta provodi se evaluacija s nastavnikom, što omogućuje kontinuirano poboljšanje izvedbe predmeta.

Model cjelovite podrške na DOBA Fakultetu donosi brojne pozitivne učinke, a najviše se ističu dva aspekta podrške tijekom studija:

  • Studenti su vrlo zadovoljni podrškom akademskih savjetnica. U godišnjim anketnim upitnicima, ocjena zadovoljstva studenata savjetovanjem akademskih savjetnica kreće se između 6,2 i 6,4 na ljestvici od 7 stupnjeva. Još je veće zadovoljstvo studenata podrškom online mentora, s ocjenama između 6,4 i 6,8 na istoj ljestvici.
  • Sustav omogućuje stalnu dostupnost online mentora, nastavnika (tijekom izvedbe predmeta) te akademskih savjetnica i tehničke podrške (tijekom cijelog studija).

Unatoč pozitivnim iskustvima, pojavljuju se i izazovi:

  • Suočavamo se s vrlo različitim razinama digitalnih kompetencija studenata, što zahtijeva stalno prilagođavanje osposobljavanja i informiranja te kontinuiranu motivaciju.
  • Studenti su različito motivirani za studij — od visoko motiviranih do onih koji tijekom akademske godine ne pronalaze dovoljno vremena za studij.
  • Kod nekih studenata može biti slabija samodisciplina, koja je kod online studija iznimno važna.
  • U više aspekata tijekom studija (organizacija studija, izvedba predmeta itd.) primjećujemo povećanu potrebu za uvođenjem novih tehnologija (AI, adaptivno učenje, analitika učenja).

Cjelovita podrška studentima na DOBA Fakultetu ključni je element kvalitetnog online obrazovanja. Povezivanjem akademskih savjetnica, visokoškolskih nastavnika, online mentora, IT podrške i administracije, fakultet stvara okruženje u kojem student dobiva podršku na svakom koraku. Za daljnji razvoj bit će potrebno proširenje mreže online mentora, nadogradnja analitičkih sustava, uvođenje motivacijske podrške te dublje praćenje dugoročnih učinaka podrške.


Reference:

  1. DOBA Fakultet. (2024). Uspostavljen, provjeren online studij – Podrška na online studiju. https://www.fakulteta.doba.si/uveljavljen-preizkusen-online-studij/podpora-pri-online-studiju / https://www.doba.hr/uvazen-provjeren-i-jedini-medzunarodno-akreditirani-online-studij/podrska-na-online-studiju
  2. DOBA Fakultet. (2025). Rezultati anketnih upitnika studenata na kraju akademske godine (interna dokumentacija)
  3. Nacionalna agencija Republike Slovenije za kvalitetu u visokom obrazovanju (NAKVIS). (2023). Završno izvješće o evaluaciji DOBA Fakulteta.
  4. DOBA Fakultet (2024). Interni materijali i video prezentacije o podršci studentima.
Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac