U digitalnom dobu, kada se obrazovanje sve više seli u online prostore, kvalitetna podrška studentima ključni je čimbenik uspješnosti studija. Na DOBA Fakultetu zagovaramo ideju da nije dovoljno samo ponuditi online nastavne sadržaje — potrebno je uspostaviti cjelovit potporni ekosustav u kojem student nije prepušten sam sebi, već ga podržava mreža stručnjaka: akademskih savjetnica, informatičara, visokoškolskih nastavnika i online mentora. U ovom članku predstavljamo model te podrške, primjere primjene, rezultate i iskustva te izazove s kojima se suočavamo.
Podrška studentima na DOBA Fakultetu strukturirana je na više razina:
1. Akademske savjetnice
Akademske savjetnice prvi su kontakt studenta s institucionalnim okvirom. Svakog studenta prilikom upisa osposobe za rad sa svim alatima, upoznaju ga s pravilnicima, pomažu pri razumijevanju studijskog procesa, usmjeravaju studente tijekom studija, kao i u karijernim pitanjima. Akademska savjetnica prati svakog studenta od početka do kraja njegova studija i njegova je prva kontaktna osoba tijekom studija.
2. Online mentori
Djeluju kao „desna ruka” visokoškolskog nastavnika u predmetima: prate napredak studenata, motiviraju, odgovaraju na pitanja, potiču sudjelovanje u forumima i omogućuju individualnije praćenje studenta. Na DOBA Fakultetu online mentori pomažu studentima 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu.
3. Visokoškolski nastavnici
Određuju sadržaje predmeta, izvode predavanja (webinare), pripremaju studijske zadatke i materijale, provode ocjenjivanje i prate sadržajne aspekte studija.
4. Tehnička i IT podrška
Osigurava besprijekoran rad virtualnog nastavnog okruženja, pomaže u otklanjanju tehničkih poteškoća, uvođenju novih digitalnih alata te osposobljavanju studenata za njihovu uporabu.
5. Organizacijska / administrativna podrška
Brine o nesmetanom odvijanju postupaka upisa, prijava, rokova, korisničkih računa i rješavanju administrativnih pitanja, kako bi se student mogao usredotočiti na studij.
Prilikom upisa svakog studenta prati akademska savjetnica od prvog dana studija do njegova završetka. Dostupna je za studentska pitanja o alatima potrebnima za studij, organizaciji studijskog procesa, rasporedima, izbornim predmetima, plaćanju školarine, upisu u višu godinu, procesu diplomiranja, a istodobno studente obavještava o važnim aspektima studija, promjenama pravilnika, motivira ih i osposobljava za online studij.
Online mentori prate studente u okviru pojedinog predmeta. U predmetima gdje je potrebna visoka angažiranost (interaktivni webinari, grupni zadaci), online mentori potiču suradnju, prate angažiranost pojedinaca te interveniraju kada primijete da student nije aktivan ili se suočava s poteškoćama u učenju.
Ako student primijeti tehnički problem, obraća se IT podršci, koja ima izravan pristup sustavnim postavkama i može brzo riješiti problem.
Visokoškolski nastavnici i online mentori u praćenju studenata koriste analitičke podatke učenja (learning analytics) i na taj način prilagođavaju podršku. Na kraju svakog predmeta provodi se evaluacija s nastavnikom, što omogućuje kontinuirano poboljšanje izvedbe predmeta.
Model cjelovite podrške na DOBA Fakultetu donosi brojne pozitivne učinke, a najviše se ističu dva aspekta podrške tijekom studija:
Unatoč pozitivnim iskustvima, pojavljuju se i izazovi:
Cjelovita podrška studentima na DOBA Fakultetu ključni je element kvalitetnog online obrazovanja. Povezivanjem akademskih savjetnica, visokoškolskih nastavnika, online mentora, IT podrške i administracije, fakultet stvara okruženje u kojem student dobiva podršku na svakom koraku. Za daljnji razvoj bit će potrebno proširenje mreže online mentora, nadogradnja analitičkih sustava, uvođenje motivacijske podrške te dublje praćenje dugoročnih učinaka podrške.
Reference: